torsdag 26 april 2012

Shliten

Känner mej rätt så seg efter två kvällskift på raken.. 
Den heliga tiden mellan kl. 20.45- 23.00 som spenderas i soffan framför tv/datorn blir heelt rubbad då man kommer hem först 21.30 från jobbet, känns som att hela kvällen är förstörd.
Den tiden på dygnet är min favorit, då man bara kan chilla, småäta och mysa, i ett tyst och relativt städat hem.
Alla leksaker bortplockade och diskbänken ren, aah..

Skall till frissan på lördagen. Måste få något gjort åt denhär frillan min. Utväxten är en meter bred och håret ser pissgult ut, måste nu inse att det inte är meant to be att jag skall ha blont hår. Längden får nog förbli kort, inte så mycket att göra åt, men färgen alltså, hjälp mej!


Vilken färg tycker ni att passar mej bäst? Kommentera gärna!
(bortse att jag har långt hår på de flesta bilder)










 

12 kommentarer:

  1. den sista gillar jag :) passar perfekt! fast lite brunaktigt är ju fräscht till sommaren ? hmm..

    SvaraRadera
  2. Gillar också den, lite brunt vill jag nog ha i, men det är ju nästintill omöjligt att hitta den perfekta nyansen!

    SvaraRadera
  3. färgen på tredje bilden tycker jag är riktigt snygg!

    SvaraRadera
  4. Jag röstar också på den tredje bilden.

    SvaraRadera
  5. Oohh,va snyggt! Jag tycker att hårfärgen du har på tredje bilden passar dig perfekt! :) / Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Fia! blev ju lite åt det blondare hållet som du kanske vet :P

      Radera
  6. Kom helt random in på din blogg, jag tycker def. att du ska ha blont. På tredje bilden ser håret bra ut bra ut, men jag tror det är mest vinkeln som gör det, skulle du ha blont där så vore det ännu snyggare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan nog vara vinkeln som gjorde färgen snyggare! Trivs i alla fall bäst i blont har jag kommit fram till efter många färgningar, så jag gjorde nog rätt beslut! Tack för din åsikt!

      Radera
  7. Mikaela Granlund12 maj 2012 kl. 10:24

    Känner igen mig i detdär med pissgult hår. Jag har precis samma problem. Lösningen för mig är att bland i en kall askfärg för att få bort de gula tonerna. Sen brukar jag tvätta håret med silverschampo en gång/vecka. Men när det gått några veckor så vill ändå de pissgula tonerna komma smygande. Så är nog lika för mig också, borde inte ha blont hår. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. det var precis det frissan lade i mitt hår sist, en kall askfärg, och det tog verkligen bort det gula! nästan så att det skiftade i grått på vissa ställen, men hellre det än gult..:) brukar också använda silverschampo ibland.. konstigt dedär då man vet att man inte borde ha blond hår pga. slitaget, men ändå envisas man med att färga det om och om igen!

      Radera