tisdag 22 maj 2012

Feber och båtliv


Alltså förlåt, vet inte varifrån den här oplanerade bloggpausen kom ifrån. Dagarna bara for förbi mig förra veckan.
Här har Viggo haft feber nu i tre dagar, tycker så himla synd om honom då han är så hängig och hes, får knappt ljud ur sig alls (vilket är ganska skönt för allas våra öron) och han har i princip bara livnärt sig på saft, yoghurt och någon enstaka grötsked sen i söndags. 
Så här har vi då suttit inomhus alltför länge och håller sakta men säkert på att bli kokko i huvudet, är det inte en feberfri dag imorgon blir jag tokig. Och Viggo också för den delen, stackaren står och pekar mot ytterdörren och vrålar utan ljud, och kikar ut genom fönstret och ser längtansfullt på sin gunga och sandlåda medan snoret rinner.. 
Om han på något mirakulöst sätt har blivit frisk tills imorgon skall här lekas utomhus, tvättas fönster och planteras uteblommor, det börjar nu på allvar klia i mina gröna fingrar.
Annars så köpte vi ju en båt förra veckan, liten och söt är den och hur svårt kan det egentligen vara att köra båt? Visserligen var det Frank som körde och inte jag, men tydligen var det lite svårare än jag tänkte eftersom det tog mig cirka 10 minuter att ta mig i och ur båten, fruktade för mitt liv ett par gånger och hade spagetti i benen då jag väl hade kastat mig i båten. Körde även på fel sida av sjömärkena ungefär hälften av gångerna, men kör man tillräckligt nära pinnen är det väl ingen fara, visst?
Och själva "parkerings" momentet skall vi inte tala om, tack och lov hade vi inga åskådare då vi efter många om och men fick fast detdär båtskrället. Men annars var det riktigt kul att vara på sjön. Lite bilder på det, hej.
 

Premiärtur med båten, Viggo är lyckligt ovetande om hur okunniga hans föräldrar är angående båtliv.

En glad Viggo på väg till stan innan febern slog till.

Mycket soffhäng och tv tittande har det blivit dom senaste dagarna, alla karaktärer ur Dinosaurietåget, Lulu Zipadoo och Fåret Shaun kan man numera utantill.

Man får slita ut innehållet ur mammas väska då man är sjuk.   

   


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar