tisdag 5 juni 2012

Jodå.

Idag köpte jag ett läppstift i nyansen Nude.
Detta var ett ganska historiskt ögonblick eftersom jag aldrig i hela mitt 25-åriga liv har ägt ett läppstift. Har liksom lite förknippat läppstift med äldre människor.
Så det här måste ju betyda att jag håller på att bli gammal, eller?
Kände mig dock väldigt vuxen och lite fancy då jag idag gick och applicerade läppstiftet ungefär lika många gånger som Maria Montazami.



Lite köksbänkssittar-tid har vi även hunnit med idag.
Det här är en av Viggos favoritplatser, han kan lugnt sitta där en halvtimme och lyfta på alla lock till burkarna och säga "kokkoo". Om han sitter här är det också störst chans att få i honom lunchen, han är helt uppslukad av allt intressant som finns på bänken att han glömmer bort att han faktiskt äter.
Kanske en dålig ovana, men så länge han nu äter nått, vår lilla matvägrare.
Nånting synnerligen ovanligt hände ikväll vid nattningen, han gallskrek och var alldeles ursinnig i 55 minuter innan han somnade. Han som oftast brukar somna snällt i sin egen säng på 10 minuter. Detta tog helt musten ur oss båda och kvällen blev ovanligt kort p.g.a. detta, men jag skall lyxa till det med lite uppesittarkväll (till klockan 12 kanske, uuh)
Men såklart, mellan allt mat-trots, nattnings-trots och de 27 andra utbrotten som följer under en dag så är han nog världens charmigaste, roligaste och underbaraste som finns, vår lilla skrutt!  
  

2 kommentarer:

  1. Har ni rullgardin eller mörkläggningsgardin i Viggos rum? Kan tänka mig att de sku kännas mer som läggdags om det vore lite mörkare. :)

    SvaraRadera
  2. Vi har mörkläggningsgardin i hans rum, så vet inte vad han fick för fnatt igår! han har aldrig vrålat och gastat så som han gjorde då..:/

    SvaraRadera